B e g i n A g a i n

自分の言葉での意訳です。しっくりできたら。

 

Hi, Thank you for coming!! I hope you have a great time.

和訳 Done For Me - Charlie Puth feat. Kehlani

チャーリー・プースの5/11発売予定ニューアルバム "Voicenotes" から "Done For Me" です。
"What you've done for me" は「一体俺になんてことしてくれたんだ!」的なちょっと憎しみが込められたようなものを感じる気がします。それでも日本語で伝えるにはニュアンスが足りないというか、その一言の文でもたくさんの感情・意味が込められているため背後のニュアンスも感じ取っていただければと思います :)))
内容的には男性がかなり一方的に怒っていて、女性側は意外とさらっとしているような対応だったり(?)

Done For Me - Charlie Puth feat. Kehlani


Charlie Puth - Done For Me (feat. Kehlani) [Official Audio]

[Verse 1: Charlie Puth]
What you thinking?
なに考えているんだ?
You think that you could be better off with somebody new (No oh oh baby, no)
君は新しい人を選んだ方がいいって そう思ってるみたいだね (嘘だろそんなの)
You say you're leaving
俺と別れるって言ったね
Well if you wanna leave there ain't nobody stopping you (No oh oh baby, no)
まぁそうしたいなら 誰も止めなんてしない (違うと言ってくれよ ベイビー)

I won't beg for your love, won't say please
君の愛のためにお願いだなんて そんなこと言わない
I won't fall to the ground on my knees
君のために自分の膝までついたりもしないさ
You know I've given this everything
知ってるだろ 俺は何もかも捧げたってこと
Baby, honestly
正直に言うから
Baby, honestly
ベイビー お願いだよ

[Chorus: Charlie Puth]
I lie for you baby
君のために嘘もつく
Die for you baby
君のために死ぬことだって
Cry for you baby
君のために涙だって流すさ
But tell me what you've done for me
けど 君は俺になにしたっていうんだ?
For you baby
君のために
And only you baby
たった一人の君のために
The things I do baby
俺はなんでもしたじゃないか
But tell me what you've done for me
教えてよ 君は俺になんてことしたんだ

[Verse2: Kehlani]
I never cheated
浮気なんかしてないわ
Deleted everyone 'cause they made you uncomfortable (No oh oh baby, no)
他の人との関係を切ったのは あなたが嫌だって言ったからよ (違う?そうでしょ)
These accusations
そんな言いがかりつけないでよ
I can't apologize for something that I didn't do (No oh oh baby, no)
やってもいないことに謝りなんかするわけ無い (しないわそんなこと)

[Kehlani & Charlie Puth]
I won't beg for your love, won't say please (baby, I won't say please)
あなたの愛のためにお願いだなんて そんなこと言うもんですか 
I won't fall to the ground on my knees (on my knees)
あなたのために自分の膝までついたりなんかしない
You know I've given this everything (oh oh)
分かってるでしょ わたしは全てを捧げたのよ
Baby, honestly (baby, honestly)
ベイビー 正直に
Baby, honestly (oh oh)
ベイビー正直に言うから

[Chorus: Charlie Puth]
I lie for you baby
君のために嘘もつく
Die for you baby
君のために死ぬことだって
Cry for you baby
君のために涙だって流すさ
But tell me what you've done for me
けど 君は俺になにしたっていうんだ?
For you baby
君のために
And only you baby
たった一人の君のために
The things I do baby
俺はなんでもしたじゃないか
But tell me what you've done for me
教えてよ 君は俺になんてことしたんだ

(Tell me what you've done for me) Oh tell me what you've done for me
そうだ 君がしたことを教えてくれよ
(Now tell me what you've done for me) Now tell me what you've done for me
今すぐに言ってくれ 君が俺になにをしたのかって

[Bridge: Charlie Puth]
Ohー
You know I've given this everything
分かるだろう君に尽くしたこと すべてをね
Baby, honestly
ベイビー 素直になってよ
Tell me what you've done for me
この俺になにをしたっていうんだ!

[Chorus: Charlie Puth & Kehlani]
I lie for you baby
君のために嘘もつく
Die for you baby
君のために死ぬことだって
Cry for you baby
君のために涙だって流すのに
But tell me what you've done for me
けど 君は俺になにしたっていうんだ?
For you baby
君のために
And only you baby
たった一人の君のために
The things I do baby
俺はなにがなんでもしたじゃないか
But tell me what you've done for me
教えてよ 君は俺のためになにしたって言うんだ

(Tell me what you've done for me) Oh tell me what you've done for me
お願いだよ 君が俺にしたことを教えてくれ
(Now tell me what you've done for me) Now tell me what you've done for me
今すぐに言ってくれないか 一体君は俺になにをしたんだ

Done For Me (feat. Kehlani)

Done For Me (feat. Kehlani)

  • provided courtesy of iTunes