B e g i n A g a i n

自分の言葉での意訳です。しっくりできたら。

 

Hi, Thank you for coming!! I hope you have a great time.

和訳 Next To Me - Imagine Dragons

Imagine Dragons の "Next To Me" です。
単語の言葉遣いが絶妙で訳をするのにかなり悩みました。最近同曲でショートムービーが公開され、そのストーリーを踏まえてこの曲を聴くとまたまとまった違うイメージになりおススメです :))

Next To Me - Imagine Dragons


Imagine Dragons - Next To Me (Audio)
- 1
Something about the way that you walked into my living room
なんともいえない雰囲気で 君はリビングに入ってくる
Casually and confident lookin' at the mess I am
くつろいで自信あり気で めちゃくちゃな僕をみつめる
But still you, still you want me
それでもきみは 君は僕を愛してくれるのか

Stress lines and cigarettes, politics and deficits
眉間のシワに手放せないタバコ 政治や赤字になるばかり
Late bills and overages,
遅れる請求書に年だけ取っていく
Screamin' and hollerin'
どんなにわめき叫んでいたとしても
But still you, still you want me
これでも君は 君はまだ僕を愛してくれるのか

[Chorus]
Oh, I always let you down
あぁ いつもがっかりさせてばかりだ
You're shattered on the ground
君の心をボロボロに打ち砕いても
But still, I find you there
それでも 君はここにいてくれた
Next to me
僕のとなりに

And oh, stupid things I do
分かってる なんて馬鹿なんだろうって
I'm far from good, it's true
正しいことなんてない 本当のことさ
But still, I find you
これでもまだ 
Next to me
僕のとなりにいてくれる

- 2 
There's something about the way that you always see the pretty view
何かあるはずだって いつもその瞳を光らせていたね
Overlook the blooded mess, always lookin' effortless
めちゃくちゃなケンカを避け続けて いつも楽ばかりする
And still you, still you want me
これでも君は そんな僕を必要としてくれるのか

I got no innocence, faith ain't no privilege
もうウブなんかじゃない 特別に信じるものもない
I am a deck of cards, vice or a game of hearts
カードの切り札でしかない 腹黒い心の葛藤ばかりなのに
And still you, still you want me
それでも君は 君は必要としてくれたのか

[Chorus]
Oh, I always let you down
あぁ いつもがっかりさせてばかりだね
You're shattered on the ground
君の心をボロボロに打ち砕いて
But still I find you there
それでも 君はここにいる
Next to me
僕のとなりに

And oh, stupid things I do
分かってる なんて馬鹿なことをしてるのか
I'm far from good, it's true
正しいことなんてない 本当のことさ
But still, I find you
それでもまだ
Next to me
僕のとなりにいてくれた

[Bridge]
Oh so thank you for taking a chance on me
ありがとう こんな僕にチャンスをくれるなんて
I know it isn't easy
辛いだろうに
But I hope to be worth it 
でもそうして良かったって思わせるから
So thank you for taking a chance on me
本当に感謝してるよ 僕にチャンスをくれるなんて
I know it isn't easy
簡単じゃないだろう
But I hope to be worth it 
でもこれ以上失望させないから

[Chorus]
Oh, I always let you down (I always let you down)
ごめん いつまでもがっかりさせてばかりだ
You're shattered on the ground (shattered on the ground)
君を何回も落ち込ませてしまった
But still, I find you there
それでも君はいつもここにいてくれた
Next to me
僕のとなりに

And oh, stupid things I do (stupid things I do)
バカなことばかりに付き合わしたね
I'm far from good, it's true
正しいことなんて何もない
But still, I find you
それでも君は 離れずに
Next to me (next to me)
僕のそばにいてくれる

Next To Me

Next To Me

  • provided courtesy of iTunes