B e g i n A g a i n

自分の言葉での意訳です。しっくりできたら。

 

Hi, Thank you for coming!! I hope you have a great time.

和訳 You Belong With Me - Taylor Swift

このMVは本人が2人の役を演じていると話題になった、Taylor Swift "You Belong With Me"です。

"Belong" とは「属する」という意味ですが、belong toではなくbelong with なので「私のもの!」もいうニュアンスではなく本来は「お互いに必要な存在」ということかなと。なので赤い糸で繋がる「運命の人」というように訳してみました!

You belong with me - Taylor Swift


Taylor Swift - You Belong With Me

- 1
You're on the phone with your girlfriend, she's upset
電話してる相手は彼女ね 御機嫌斜めみたい
She's going off about something that you said
あなたが言ったことに怒ってるの?
'Cause she doesn’t get your humour like I do
だってあの子はあなたのユーモアなんてわからないでしょ 私なら分かるのに 

I'm in the room, it's a typical Tuesday night
私は自分の部屋でいつも通りの火曜日
I'm listening to the kind of music she doesn't like
あの子がキライな音楽 聴いてるの
And she'll never know your story like I do'
あの子は絶対あなたの話なんて分からないけど 私なら分かるのよ

But she wears short skirts I wear T-shirts
でもあの子はミニスカートが超似合ってて 私はTシャツばっか
She's cheer captain And I'm on the bleachers
それにチア部のセンターで人気者
私はただの観客の1人

Dreaming about the day when you wake up
夢みてる いつかあなたが
And find what you're
looking for has been here the whole time
ずっと探していたのは私のことだって気づいてくれること


 [Chorus]
If you could see that I'm the one who understands you
気づいてくれないの?
私があなたのこといちばん分かってて
Been here all along so why can't you see
ずっとそばにいるのに
どうして私が見えないの??
You belong with me
あなたと私はぴったりなのに
You belong with me
運命の相手はわたしなのに


- 2
Walkin' the streets with you and your worn-out jeans
見慣れたジーンズを履くあなたと一緒に歩いていたら
I can't help thinking this is how it ought to be
こうなるべきよ!って思わずにはいられないわ
Laughing on a park bench, thinking to myself
公園のベンチで笑いあってるなんて考えるだけで

Hey isn't this easy
こんな単純なことなのにって!
And you've got a smile that could light up this whole town
あなたの笑顔はこの町中を明るくするくらい素敵なの
I haven't seen it in a while since she brought you down
あの子と色々あってからしばらく見てないんだけど

You say your fine, I know you better than that
なんにもないよって言うけど そんなことないって自分で分かってる?
Hey whatcha doing with a girl like that
ねぇ あの子と本当にこのままでいいと思ってる?

She wears high heels I wear sneakers
あの子はハイヒールが超似合ってて
私はスニーカーばっかり
She's cheer captain And I'm on the bleachers
それにチア部のセンターで人気者のあの子と
ただ観客の1人のわたし

Dreaming about the day when you wake up
夢みてるのよ いつかあなたが
And find what you're looking for has been here the whole time
ずっと探していた子はあたしだって気づいてくれること
 

[Chorus]
If you could see that I'm the one who understands you
気づいてくれないの?
わたしがあなたのこといちばん分かってて
Been here all along so why can't you see
ずっと隣で待っているのに
どうして見えないの??
You belong with me
あなたはわたしとぴったりなのよ!

Standing by and waiting at your back door
少し待って振り返ってみれば分かるはずよ
All this time how could you not know
いっつもそう どうしたら気づいてくれるのよ
Baby, you belong with me
ねぇ あなたのそばにいるのはわたしなのに

Oh, I remember you
drivin’ to my house in the middle of the night
全部覚えてるわ
真夜中に車でわたしの家まで送ってくれたことも
I'm the one who makes you laugh when you know you’re about to cry
あなたが泣きそうな時は
わたしが笑わせてあげるってことも
And I know your favourite songs
あなたの好きな曲だって知ってる
And you tell me about your dreams
それにあなたの夢だって教えてくれた
Think I know where you belong
考えてみてわたしがどこにいたか
Think I know it's with me...
隣にいるのはわたしだって…

Can't you see that I'm the one who understands you
まだ分かってくれないの?
わたしがあなたのことを1番分かってて
Been here all along
ずっとここにいるのに
So why can't you see
なのに何で気づかないのよ
You belong with me
運命の人はわたしなのに

Standing by and waiting at your back door
少し待って振り返ってみればわかるはずよ
All this time how could you not know
いっつもそう どうしたら気づいてくれるのよ
Baby, you belong with me
あなたとわたしはぴったりなのに
You belong with me
あなたの隣にいたいのに
You belong with me
振り返ってほしいの

Have you ever thought just maybe you belong with me
少しでも隣にいてほしいって考えたことあるの?

You belong with me
あなたは運命の人なのに

You Belong With Me

You Belong With Me

  • provided courtesy of iTunes