B e g i n A g a i n

自分の言葉での意訳です。しっくりできたら。

 

Hi, Thank you for coming!! I hope you have a great time.

和訳 Pray For Me - from BlackPanther ブラックパンサー

映画「ブラックパンサー」からThe Weekend とコラボレーションしている "Pray For Me" です。
ケンドリック・ラマーの詞で「グランド・ゼロ」が出てきますが、これは爆心地またワールドトレードセンター跡のことを指します。そんな状況の中で誰が立ち向かうんだ、お前じゃないのか、ヒーローが必要なんだろう!という強いメッセージが印象的です。
The Weekendの一度聴いたら癖になるハイトーンの歌声も、このメッセージ性の強い曲に合っていて何回もリピートしたくなります。

Pray For Me - from Black Panther soundtrack

[The Weeknd:]
I'm always ready for a war again
いつでも戦いに行く準備は出来てる
Go down that road again
すぐに元の道へ戻れる
It's all the same
いつもと変わらないさ
I'm always ready to take a life again
いつものように命を獲ってきてやるよ
You know I'll ride again
もう一度乗り込んでやる
It's all the same
いつものことだ

Tell me who's gon' save me from myself
でも教えてくれ 誰が俺の命を守ってくれるのか
When this life is all I know
この人生しか知らないんだ
Tell me who's gon' save me from this hell
教えてくれ 誰が俺をこの地獄から救ってくれるのな
Without you, I'm all alone
お前がいなければ 一人になってしまうから

[Chorus]
Who gon' pray for me?
誰が俺のために祈ってくれる?
Take my pain for me?
痛みを取ってくれるのか?
Save my soul for me?
この魂を救ってくれるのか?
'Cause I'm alone, you see
俺は一人だ 見ての通り
If I'm gon' die for you
もし俺が君のために死ぬなら
If I'm gon' kill for you
もし俺が君のために殺すなら
Then I'll spill this blood for you, hey
この血を君のために捧げる

[Kendrick Lamar:]
I fight the world, I fight you, I fight myself
世界と戦い お前と戦い 自分自身と戦う
I fight God, just tell me how many burdens left
神とだって戦うさ ただあとどのくらい代償があるか言ってくれ
I fight pain and hurricanes, today I wept
痛みとハリケーンとでさえ戦うけど 今日は違った
I'm tryna fight back tears, flood on my doorsteps
涙をこらえようとしたけど  ぎりぎり流れ落ちたんだ
Life a livin' hell, puddles of blood in the streets
人生は生き地獄  血の水たまりだらけのストリート
Shooters on top of the building, government aiding ain't relief
ビルの屋上で狙うスナイパー 政府なんか助けちゃくれない
Earthquake, the body drop, the ground breaks
地震だ 身体が沈む 大地が崩れる
The poor one with smoke lungs and Scarface
痩せて煙で満たされた肺 傷が刻まれた顔

Who need a hero? (hero)
誰がヒーローが必要だって?
You need a hero, look in the mirror, there go your hero
お前が必要なんだろ 鏡を見ろよ ほらお前のヒーローだ
Who on the front lines at Ground Zero? (hero)
グラウンド・ゼロの最前線に立つのは誰だ?(ヒーローだ)
My heart don't skip a beat, even when hard times bumps the needle
俺のハートはビビったりしない 困難な時でも刻み続ける
Mass destruction and mass corruption
大量に破壊され腐敗していく
Their souls are sufferin' men
彼らの魂は苦しみに悶える
Clutchin' on deaf ears again, rapture is comin'
聴こえない音を掴もうとする 歓喜はすぐそこだ
It's all prophecy and if I gotta be sacrificed for the greater good,
これは預言 大義を成し遂げるためには犠牲にもなる
then that's what it gotta be
そうなる運命なんだ

[Chorus]
Who gon' pray for me?
誰が俺のために祈ってくれる?
Take my pain for me?
痛みを取ってくれるのか?
Save my soul for me?
魂を救ってくれるのか?
'Cause I'm alone, you see
俺は一人だ 見ての通り
If I'm gon' die for you
もし俺が君のために死ぬなら
If I'm gon' kill for you
もし俺が君のために殺すなら
Then I'll spill this blood for you, hey
この血を君のために捧げるよ

Hey, hey
Hey, hey
Hey, hey
Hey, hey

Who gon' pray for me?
誰がこんな俺のために祈ってくれる?
Take my pain for me?
痛みを取ってくれるのか?
Save my soul for me?
この魂を救ってくれるのか?
'Cause I'm alone, you see
俺は一人だ 見ての通り
If I'm gon' die for you
もし俺が君のために死ぬなら
If I'm gon' kill for you
もし俺が君のために殺すなら
Then I'll spill this blood for you, hey
この血を君のために捧げるさ

[Kendrick Lamar & The Weeknd:]
Just in case my finger roll
もしこの俺がミスしたら
I live by my own, no
自分のために生きてやるさ
I live by my own, no
自分のために
I live by my own
自分のルールで
Just in case my finger roll
もしこの俺がミスしたら
I live by my own, no
自分で生きるね
I live by my own, no
自分のために
I live by my own
誰のためでもない

Pray For Me

Pray For Me

  • The Weeknd, Kendrick Lamar
  • ヒップホップ/ラップ
  • ¥250
  • provided courtesy of iTunes